'Dream, Learn, Do' - Reisverslag uit Thamel, Nepal van Jolien Pruijn - WaarBenJij.nu 'Dream, Learn, Do' - Reisverslag uit Thamel, Nepal van Jolien Pruijn - WaarBenJij.nu

'Dream, Learn, Do'

Door: Jolien

Blijf op de hoogte en volg Jolien

02 Oktober 2014 | Nepal, Thamel

Ik ben in middels alweer 3 dagen in Katmandu, Nepal. Het is hier zo geweldig dat ik besloten heb om een blog bij te houden. Zo kan ik alles wat ik hier in dit mooie land mee maak met jullie delen en kan ik zelf later alles terug lezen.
Alleen de reis hier naartoe is al genoeg om een boek over te schrijven. Ik houd het kort. Het begon allemaal op Schiphol, Amsterdam. Onze vlucht was overboekt en dat betekende dat er de kans bestond dat we niet mee mochten met deze vlucht. Dankzij ons goede en rustige karakter mochten we toch mee! Helaas moest ik wel afscheid nemen van mijn pot pindakaas. ( blijkbaar mag dat niet mee in je handbagage, typisch jolienactie). De vlucht was lang en vermoeiend, maar dat waren we snel vergeten toen we aankwamen in Katmandu! We werden heel vriendelijk uitvangen met sjaals door Madan, eigenaar van Souvenir Gusthouse, waar we onze eerste week gaan doorbrengen.
Het is het echt geweldig! De mensen zijn vriendelijk en het weer is erg aangenaam. Toen we aankwamen hebben we eerst een paar uur bijgeslapen. Daarna zijn we lekker wat gaan bij het Revolution Cafe. Zij hebben mij gelijk geïnspireerd met hun slogan: 'Dream, Learn, Do'. Ik droom al zo lang om zo'n reis te maken naar een mooi land met een andere cultuur. Ik ben hier ook echt heen gegaan om te leren. Ik wil dit land iets geven, maar zij geven mij hier ook zo veel terug. En nu zijn we aangekomen bij het woord 'Do'. Lynn en ik gaan het nu echt doen! Ik zit hier op dit moment echt in Katmandu achter mijn laptop. Het avontuur gaat beginnen! Ik zal snel een nieuwe blog schrijven, want op dit moment is het hier groot feest! Niet omdat ik jarig ben, maar het is Dashain Festival! We zijn voor morgen uitgenodigd bij een Nepalese familie om dit met hun te vieren. Dit is een grote eer en kan niet wachten om nog meer cultuur op te snuiven.

  • 02 Oktober 2014 - 10:39

    'tante' Ans:

    Hoi jarige job in verweggistan. Wat even fascinerende andere wereld he, waar je terecht bent gekomen...enjoy and dream !

  • 02 Oktober 2014 - 14:00

    Corrie En Co:

    Leuk om morgen samen met jullie mee te gaan naar Kanikhola om daar een thika te halen. Heel veel succes in Nepal!

  • 02 Oktober 2014 - 15:21

    Siet:

    Lieve jo. Wat leuk dat je ook een blog bijhoudt en heel fijn dat jullie zo hartelijk zijn ontvangen. Ondanks dat ik in het (voor jou iets minder) verre cambodja zit, ga ik zeker je verhalen proberen te volgen. Geniet van deze droom die uitkomt en beleef alles optimaal. Dikke kus Siet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolien

Hallo allemaal, ik zit op dit moment in Katmandu, Nepal en het is hier zo geweldig dat ik het graag met jullie wil delen :) Ik ben ergotherapeut in opleiding en ben hier voor mijn afstudeerproject binnen de SGCP. Samen met studiegenoot Lynn Petry gaan wij onderzoeken tegen welke barrières kinderen met CP aanlopen tijdens ADL activiteiten in de thuissituatie.

Actief sinds 02 Okt. 2014
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 3121

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 04 Januari 2015

Nepal 2014

Landen bezocht: